lotta

Charlotte da Silva

Charlotte da Silva är grundare och VD på den digitala kommunikationsbyrån Salgado, som är inriktad på sociala medier.


När Charlotte startade Salgado 2011 var det många som ställde sig frågande till en byrå som bara skulle ägna sig åt sociala medier. Fem år senare är det i stället många som imponeras över fingertoppskänslan i förutspå sociala mediers roll i ett marknadsföringsperspektiv. I rollen som strateg hjälper hon företag och organisationer att öka försäljningen, bygga varumärke och skapa engagemang i sociala kanaler.

Med över tio års erfarenhet av digital kommunikation är hon en uppskattad debattör, föreläsare och konsult med en vision att förmedla och skapa insikter för de möjligheter som följer av digitaliseringen. Hur organisationer och företag men också samhället i stort kan anpassas, förbättras, och utvecklas. Som föreläsare kännetecknas hon som konkret, lugn, pedagogisk, kompetent och inspirerande. Hon har föreläst på bland annat webbdagarna i Stockholm, Malmö och Luleå samt E-Commerce, som är Nordens största digitala mässa.

Citat från Louise Arodén Arvidsson, Kommunikationsdirektör Landstinget Uppsala Län

”Charlotte hade min uppmärksamhet från start till mål. Hon delar med sig av sin kunskap på ett självklart, inspirerande, proffsigt och roligt sätt!”

Citat från Anna-Lena Holmström, Regionchef Svenskt Näringsliv Uppsalaregionen

”Charlotte da Silva är en proffsig, ödmjuk föreläsare med glimten i ögat. Jag fick mängder av konkreta tips kring hur jag ska manövrera på sociala medier för att nå ut på rätt sätt”

Citat från deltagare av våra kurser vi håller på Talentum Events:

“Mycket bra och proffsig talare och utbildare, förklarade på ett enkelt sätt så att man förstod oavsett vilken bransch man jobbar inom.”

“Charlotte kände in gruppen på ett oerhört bra sätt och förklarade väldigt pedagogiskt de olika delarna samt hur man bör tänka för att uppnå det allra bästa resultatet. Tipsen kändes mycket genomtänkta och relevanta.”

“Jättebra tempo, entusiasmerande utbildare med oerhörd kunskap som anpassade kursen efter nivån på oss deltagare. Även som van användare av sociala medier fick jag suveräna verktyg både inom sociala medier men även marknadsstrategier och hur man bör tänka kring det mänskliga beteendet.”

Charlotte da Silva föreläser i Kommunikation